Verzendbeleid

Verzending & Levertijd

Wij streven ernaar je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Hieronder vind je alle informatie over onze levertijden en de voorwaarden.


Vandaag verzonden

Plaats je op een werkdag vóór 23:30 uur een bestelling? Dan wordt deze meestal dezelfde dag nog verzonden (binnen NL).

Voorwaarden voor verzending op dezelfde dag:

  • Je bestelt en betaalt op een werkdag vóór 23:30 uur.

  • Je bestelt alleen artikelen die op voorraad zijn.

  • Het aantal dat je bestelt, is niet hoger dan de aangegeven voorraadstatus.

Let op: Op nationale feestdagen worden geen bestellingen verzonden. Houd er ook rekening mee dat wij afhankelijk zijn van de vervoerders. Door drukte bij hen kan de bezorging soms een dag langer duren.


Afwijkende levertijd

Voor sommige grotere artikelen hanteren we een levertijd van 1-3 werkdagen. Hoewel deze producten op voorraad zijn, hebben ze meer tijd nodig voor het verzamelen, inpakken en transport.


Verzendkosten

Minimaal bestelbedrag

Om onze verzendkosten laag te kunnen houden, hanteren wij een minimaal bestelbedrag van € 7,99.

Tarieven Nederland

  • Bestellingen tot € 100,-: € 5,49

  • Bestellingen vanaf € 100,-: GRATIS verzending

Uitzondering: Voor grote pakketten, zoals o.a. buitenbanden geldt een toeslag van € 1,75 en een minimum bestelbedrag van € 150,- voor gratis verzending.

Tarieven Buitenland (EU)

  • België (tot € 250,-): € 6,75

  • Duitsland (tot € 250,-): € 6,75

  • Bestellingen vanaf € 250,- (naar BE/DE): GRATIS verzending

Uitzondering: Voor grote pakketten, zoals o.a. buitenbanden geldt een toeslag van € 1,75.


 

Bezorging & Vervoerders

Onze vervoerders

Wij werken samen met een externe verzendpartner. Je bestelling wordt bezorgd door DHL, PostNL of DPD.

Volg je bestelling

Zodra je pakket is verzonden, ontvang je een e-mail met een Track & Trace-link. Hiermee kun je:

  • De zending live volgen.

  • Een tijdsindicatie van de bezorging zien.

  • De levering eventueel wijzigen (bijv. naar avondlevering, afleveren bij de buren of een ophaalpunt).

Afhalen bij een ophaalpunt (PostNL / DHL Parcelshop)

Ben je niet thuis? Via de Track & Trace-link kun je er eenvoudig voor kiezen om je pakket bij een ophaalpunt in de buurt te laten bezorgen.

Belangrijk: Je pakket blijft 7 dagen op het ophaalpunt liggen. Als het niet binnen deze termijn wordt opgehaald, wordt het naar ons teruggestuurd. De kosten voor deze retourzending zijn wij genoodzaakt aan je door te berekenen.


 

Afhalen in Apeldoorn

Fietsonderdelen Outlet is een webshop zonder fysieke winkel. Onze voorraad en verzending worden beheerd door onze partner in Etten-Leur. Het is daarom niet mogelijk om je bestelling in Apeldoorn af te halen.


Retourneren

Bij levering van producten:

  • Bij de aankoop van producten heeft de consument* de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
  • Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  • Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels een email of door het invullen van het retourformulier. De consument ontvangt per mail instructies met betrekking tot de retourzending. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de consument het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
    Zendingen welke zonder voormelding retour worden gestuurd of bij levering worden geweigerd, kunnen niet geautomatiseerd verwerkt worden. Hierdoor kan de verwerking vertraging oplopen. Tevens brengt dit extra kosten met zich mee, welke wij deels door moeten belasten (€ 5,75). 
  • Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Bij levering van diensten:

  • Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
  • Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Retourzending aanmaken

Ons retouradres:
Fietsonderdelen Outlet
Prinsenweide 2-G
7317BB Apeldoorn

*Hoewel de zichttermijn enkel van toepassing is op consumenten, accepteren wij ook retouren van zakelijke klanten. Deze zullen in plaats van een terugbetaling een kortingscode ontvangen t.w.v. de geretourneerde producten.

Kosten in geval van herroeping

  • Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening. Binnen Nederland kost het retour sturen van een pakket tot 10kg € 6,95 (PostNL).
  • Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.
  • Was uw bestelling groter dan het minimumbedrag voor gratis verzending en heeft u dus voor het opsturen van uw bestelling geen verzendkosten betaald? In het geval van een deelretour kunnen wij dan alsnog deze verzendkosten berekenen indien het bedrag van de gehouden artikelen onder het minimumbedrag komt.
  • Als je pakket niet bezorgd kan worden, wordt het naar een afhaalpunt gebracht. Haal je het daar niet op, dan moeten we helaas € 5,79 (binnen NL) voor de retourkosten in rekening brengen. Zodra het pakket terug is bij ons, wordt je bestelling (gedeeltelijk) geannuleerd. Dit geldt ook als je het pakket weigert bij de deur.

Uitsluiting herroepingsrecht

  • De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  • Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
    a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
    b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    d. die snel kunnen bederven of verouderen;
    e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    f. voor losse kranten en tijdschriften;
    g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
    h. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
  • Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
    a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
    b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
    c. betreffende weddenschappen en loterijen.